E-postmarknadsföringsverktyg

E-postmarknadsföring

E-postmarknadsföring kan vara ett fantastiskt bra verktyg om det används på rätt sätt. Om man använder det på fel sätt kan det skapa badwill för företaget och det ni säljer. Fundera på hur många e-post meddelanden du själv får som du raderar direkt utan att ens öppna dem. Även om du väljer rätt verktyg för att tekniskt göra utskicken så krävs det tankearbete för att först och främst nå rätt målgrupp (alla är inte rätt målgrupp), men också att gå ut med rätt budskap som får mottagaren intresserad.

Marknaden erbjuder en mängder av verktyg och tjänster för att skicka nyhetsbrev och direktutskick via e-post. Om inte annat så har säkert de flesta av oss märkt av det genom ökningen av reklamutskick på mailen. Jag tänker då inte främst på de dåligt översatta mailen där ”just du har vunnit några miljoner kr”, utan mer på mailen från alla möjliga företag som erbjuder dig just deras tjänster.

SendBlaster är ett enkelt program till mycket låg kostnad. Bra verktyg för dig som skall marknadsföra dig via e-post för första gången och inte vill spendera flera hundra kr/månad.

För att lyckas med e-post marknadsföring bör du tänka på några saker:

  • Välja ett prisvärt system/program som arbetar aktivt för att undvika spamklassning på mailutskicken
  • Välja ut mottagare/kundgrupp med omsorg, inte spamma
  • Följ upp utskicken så har du större chans att lyckas att nå fram till mottagaren.

[jbutton size=”medium” link=”http://www.sendblaster.com/sendblaster/partners_new/jrox.php?id=2939_1_tlid_5″ newpage=”yes” icon=”info” a_css=”width: 250px;text-align: left;”]Läs mer på SendBlaster.com[/jbutton]

[jbutton size=”medium” link=”/boktips” newpage=”no” icon=”info” a_css=”width: 250px;text-align:left;”]Boktips![/jbutton]